یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

جذب گردشگران سلامت افغانستانی، فرصتی که نباید از دست داد

۰ بازديد

گردشگری سلامت در ایران_ گردشگران سلامت افغانستانی در ایرانگردشگری سلامت یک نوع گردشگری است که به منظور بهبود و تقویت سلامت جسمی و روانی افراد صورت می‌گیرد. این نوع گردشگری به عنوان یک روش جدید برای ترکیب سفر و بهبود وضعیت سلامت فرد در نظر گرفته می‌شود. ایران با دارا بودن منابع طبیعی، درمانی و روحانی منحصر به فرد، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگری سلامت در جهان است. گردشگری سلامت فرصتی برای ایران است که نباید از دست برود.

ایران به دلیل نزدیکی و در دسترس بودن و همچنین اشتراکات زبانی و فرهنگی با کشور همسایه خود افغانستان مقصد خوبی برای گردشگری سلامت شهروندان افغانستانی به شمار می رود. از دیگر دلایل استقبال اتباع افغانستان برای ورود به عنوان گردشگر سلامت به ایران می توان به مهارت و تجربه پزشکان ایرانی و همچنین امکانات پزشکی در ایران اشاره کرد. علاوه بر این هزینه های درمان و خدمات رفاهی درایران نسبت به سایر کشورهای در دسترس بسیار پایین تر است.

این شرایط می تواند فرصت خوبی برای جذب گردشگران سلامت از افغانستان و دیگر کشورهای همسایه برای ایران باشد.یکی از پر درخواست ترین خدمات پزشکی در ایران، خدمات کاشت حلزون گوش است. که در ایران با هزینه بسیار پایین تر از دیگر کشورها انجام می شود.
از سویی دیگر، حضور پزشکان موفق و مجرب افغانستانی در ایران نیز می تواند به جذب گردشگر سلامت در کشورمان کمک کند. 

تیم ملی کریکت افغانستان، ایرلند را شکست داد

۵ بازديد
برد تیم ملی کریکت افغانستان مقابل ایرلندتیم کریکت افغانستان ایرلند را شکست داد
تیم ملی کرکت افغانستان 27 اسفند در امارات متحده عربی ایرلند را شکست داد.
تبریک به همه خوانندگان افغانستانی
در وقت دوم تیم ایرلند در ٢٠ آور با از دست دادن ٨ بازیکن، نتوانست بیشتر از ١٤٢ دوش انجام دهد. راشد خان نقش پررنگی در پیروزی افغانستان داشت، چرا که توانست چهار ویکت از ایرلند بگیرد. ننگیال خروتی نیز دو ویکت کسب کرد.

تازه ترین اخبار ورزشی افغانستان را در ایراف بخوانید.

برف سنگین در 31 ولایت و ایجاد سوانح مرگبار

۵ بازديد



در پی بارش برف و طوفان شدید راه‌های ارتباطی ولایت های بندر، لولاش، کوهستان و شماری از روستاهای گرزیوان، بلچراغ، و پشتون‌کوت با شهر میمنه، مرکز این ولایت به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

ریاست هواشناسی وزارت حمل و نقل حکومت سرپرست افغانستان درباره برف و باران شدید و یخبندان و جاری شدن سیلاب در 31 ولایت کشور خبر داده است.